18 lipca 2018

DZIEWIATKA - PSOTNICA

     Robiac okresowy renament w szufladzie ze swistkami, ofertami, wizytowkami naprawiaczy wpadl mi w rece wydruk ciekawostki matematycznej ktory otrzymalam bardzo dawno temu, ok 15 lat, a lezal sobie bo uwazalam za warty trzymania choc co tak naprawde z nim zrobic oprocz zarejestrowania w glowie to nie wiedzialam. 
     Postanowilam podzielic sie nia na blogu - moze znacie, moze nie, moze kogos zainteresuje.
     Kliknij by powiekszyc.

                          

7 komentarzy:

  1. Dziewiatka to w ogole baaardzo interesujaca liczba, zwrocilas uwage, ze jej wszystkie iloczyny sa po zsumowaniu dziewiatkami? A ja jestem dziewiatka numerologiczna.

    OdpowiedzUsuń
  2. O tak, zauwazylam ze kazdy ma po dziewiec cyfr.
    Znow wyslalam starszemu wnukowi ktory na szczescie tego nie znal i podobalo mu sie a takze prosil o wiecej.
    Ponadto Twoja wzmianka o kalendarzu przypomniala mi ze kiedys, kiedys my tez zrobilismy taki + plus kubki na kawe z indywidualnymi zdjeciami i imionami dla bylych tesciow syna - tylko jeden raz bo tak sie zachwycili ze musielismy im powiedziec gdzie i jak sie to robi i pozniej robili sobie sami. Zatrzymalismy sobie jeden egzemplarz i lezal zapomniany - az do teraz, az do Twego przypomnienia - bo wkrotce jedziemy syna odwiedzic wiec go zabiore i niech lezy u syna jesli uzna ze chce go miec mimo rozlecianego malzenstwa.
    Pomimo ze nie jestem matematyczka to lubie ciekawostki tego typu - tak jak ta ktora kiedys zamiescilas na swym blogu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę to pokazać mojemu Krasnalowi gdy wróci. Może mu się spodoba.
    Wczoraj chciałam Ci się tu wpisać, ale nie było możliwości. Zupełnie nie wiem dlaczego Twój blog tak fiksuje, że nagle znika możliwość zamieszczenia komentarza.
    Naprawdę zbyt mało znam się na tym i na szczęście gdy niemal 10 lat temu zakładałam blog, a potem mu zmieniałam układ graficzny, nie było takich dziwnych problemów. I mając na uwadze te Twoje problemy nie zmienię już szablonu na jakiś nowocześniejszy- takie nagłe znikanie pewnych funkcji to nie na moje nerwy.
    Miłego;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiem ze sa problemy z moim blogiem, ze chwilami znikaja pewne elementy. Tak bylo wczoraj, dzis jest dobrze i widoczne a dlaczego tak sie dzieje nie mam pojecia.
    Gdy dojrzeje do decyzji, wiesz jakiej, to poprosze o wyprostownie usterek.
    Bardzo sie ciesze ze chodzi Ci po glowie odmlodzenie swego bloga, nadanie mu nowego wygladu. Niech Cie moje niepowodzenia nie odstraszaja - masz wiecej doswiadczenia z blogspot i napewno potrafisz to zrobic bezblednie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie to niesamowite. Może nie jest mi z matematyką po drodze, ale jest tyle ciekawostek matematycznych, że potrafią zachwycić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze mna jest podobnie - w matematyce jestem przecietna ale ciekawostki i sztuczki lubie ogladac a niejednokrotnie te prostsze udaje mi sie rozwiazac.

      Usuń